Zadzwoń do nas: +48 58 351 37 91

Darmowa wysyłka każdego zamówienia!

Dieta przy menopauzie – co warto wiedzieć?

Dieta przy menopauzie cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Wszystko dlatego, że przedstawicielki płci pięknej coraz częściej poszukują naturalnych metod radzenia sobie z objawami przekwitania. Zanim jednak zastosujemy konkretną dietę, dobrze byłoby dowiedzieć się, jakiego rodzaju żywność służy przedstawicielkom płci pięknej, które zmagają się z menopauzą.

Dieta przy menopauzie – co jeść, a czego unikać?

Dieta przy menopauzie powinna opierać się na produktach o niskim stopniu przetworzenia. Należy natomiast unikać tych, które są wysoko przetworzone. W poniższej tabelce wskazano żywność, która może pomóc oraz taką, po którą sięgać nie należy:

Sięgaj po owoce i warzywa W diecie kobiety zmagającej się z menopauzą powinny znaleźć się przede wszystkim świeże owoce oraz warzywa. Warto jadać różnorodnie. Należy jednak wybierać sezonowe produkty, bo mają one najwięcej cennych witamin i składników mineralnych.
Wybieraj naturalny nabiał Dobrym pomysłem będzie sięganie po nabiał, ale ten naturalny. Można postawić na jogurty, kefiry czy maślankę. Nie należy jednak sięgać po produkty dosładzane oraz pełne sztucznych barwników i aromatów.
Uważaj na cukier i rafinowane tłuszcze Kobiety cierpiące z powodu uciążliwych objawów menopauzy powinny unikać sięgania po żywność bogatą w cukier i rafinowane tłuszcze. Wyjątkowo niekorzystnie wpływa ona na profil hormonalny.
Postaw na moc ziół Przedstawicielkom płci pięknej, którym dokuczają objawy menopauzy, pomóc mogą różnego rodzaju zioła. Mogą być to chociażby: czerwona koniczyna, fenkuł czy mięta pieprzowa.
Ziola na zylaki

Wypróbuj
SKUTECZNĄ MIESZANKĘ ZIÓŁ NA MENOPAUZĘ MenoHerbs

„Dieta przy menopauzie ma naprawdę duże znaczenie. To co jemy, nie jest bowiem obojętne dla naszej gospodarki hormonalnej. Niektóre produkty wpływają na nią korzystnie, a inne wręcz przeciwnie. Ważne jest więc umiejętne komponowanie jadłospisu” – mówi Alicja Orłowska z Kredensu Ziołowego.

Dieta przy menopauzie – przykładowy jadłospis

Dieta przy menopauzie wcale nie jest tak trudna do skomponowania, jak mogłoby się na pozór wydawać. Poniżej zaprezentowano przykładowy jadłospis dla kobiety zmagającej się z objawami przekwitania:

  • śniadanie: dwie kromki chleba graham z szynką parmeńską, rukolą i świeżymi pomidorami, jajko ugotowane na miękko, napar z koniczyny czerwonej;
  • drugie śniadanie: owsianka na mleku krowim lub roślinnym, świeże owoce sezonowe, garść orzechów lub pestek;
  • obiad: pieczona pierś z kurczaka, ryż basmati, świeża sałatka skomponowana z sezonowych warzyw;
  • podwieczorek: dowolny owoc, jogurt naturalny;
  • kolacja: sałatka z kozim serem, awokado, papryką i szpinakiem, grzanki pełnoziarniste, sos na bazie oliwy z oliwek.

Powyżej przedstawiono jedynie przykładowy jadłospis przy menopauzie. Można go modyfikować, w zależności od swoich upodobań. Między posiłkami warto popijać wodę mineralną, najlepiej niegazowaną. Doskonale, jeżeli wypijemy jej przynajmniej półtora litra. Można także sięgać po zioła na menopauzę. Wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem będą napary ziołowe przygotowywane na bazie mieszanek. Mieszanki charakteryzują się bowiem wszechstronnym działaniem.

zmiany menopauzalne

Jak schudnąć w czasie menopauzy? Do diety dołącz aktywność fizyczną

Każda kobieta chce wiedzieć jak schudnąć w czasie menopauzy. Nie może odbywać się to jednak tylko i wyłącznie przy pomocy diety. Musimy dołączyć do niej regularną aktywność fizyczną. Można postawić na jogging, spacery, jogę bądź pływanie. Najlepiej wybrać taki rodzaj sportu, który podoba nam się najbardziej. Wówczas istnieje spore prawdopodobieństwo tego, że będziemy systematyczne.

Podsumowując, bez większych trudności można stwierdzić, że dieta przy menopauzie odgrywa naprawdę kluczowe znaczenie. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby stosować ją systematycznie. Przyda się cierpliwość, bo rezultatów nie będzie niestety można dostrzec od razu. Oprócz diety, dobrze jest zastosować regularną aktywność fizyczną. Dzięki temu, na pewno uda się schudnąć.

FAQ

1. Czy dieta przy menopauzie musi być układana przez dietetyka?

Nie. Dieta w okresie menopauzy może, ale absolutnie nie musi być układana przez dietetyka. Jeżeli jednak mamy problem z ułożeniem właściwego jadłospisu, powinniśmy udać się po pomoc do specjalisty.

2. Kiedy dieta w menopauzie zacznie skutecznie działać?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Bardzo wiele zależy bowiem od tego, jaki jest dokładnie stan naszego organizmu. Zazwyczaj jednak rezultaty pojawią się po paru tygodniach stosowania diety.

3. Czy dieta przy menopauzie jest bezpieczna?

Tak, dieta na menopauzę jest bezpieczna. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby wykluczyć z niej produkty, które zwyczajnie nam nie służą, na przykład z powodu nietolerancji.

4. Czy dieta przy menopauzie może być smaczna?

Dieta stosowana podczas menopauzy może być nie tylko zdrowa, ale również i smaczna. Wybierajmy jedynie takie produkty, które nam smakują. Wówczas zdecydowanie łatwiej będzie o systematyczność.


Bibliografia

  1. S. M. McKinlay, The normal menopause transition: an overview, Berlin 1996, s. 137-145.
  2. K. A. Matthews, Myths and realities of the menopause,  Filadelfia 1992, s. 1–9.
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

© Kredens Ziołowy
Wszelkie prawa zastrzeżone!