Zadzwoń do nas: +48 58 351 37 91

Darmowa wysyłka każdego zamówienia!

Dieta na żylaki – warto jej spróbować!

Dieta na żylaki jest bardzo ważna, jeśli nie chcemy pogorszyć związanej z nimi sytuacji. Powinna ona zawierać wszelkie niezbędne minerały jak miedź, czy bioflawonoidy wspomagające gojenie naczyń krwionośnych. Powinna także dostarczać witamin, np. witaminę P. mającą działanie przeciw żylakowe. Co w takim razie należy jeść w trakcie diety na żylaki, a także jakie produkty i pokarmy należy wyłączyć z jadłospisu?

Dieta na żylaki – dlaczego jest tak ważna?

Dieta na żylaki odpowiednio przestrzegana umożliwia przywrócenie prawidłowego przepływu krwi, zmniejszenie obciążenia uszkodzonych naczyń oraz oczyszczenie organizmu z nagromadzonych w nim toksyn. Dieta przy żylakach stosowana jest w trakcie uwidocznienia pierwszych oznak patologicznego stanu naczyń krwionośnych jako działanie profilaktyczne, a podczas przepisywania operacji na żylaki – jako ważny składnik terapii przed- i pooperacyjnej.

Aby dowiedzieć się, co jeść na żylaki, lekarz bierze pod uwagę różne cechy organizmu pacjenta: jego wiek, wagę, choroby dziedziczne, wrażliwość alergiczną, stan zdrowia, a także specyfikę stylu życia. Niemniej jednak każda dieta na żylaki opiera się na ogólnych zasadach, które pozwalają uniknąć nawrotów i powikłań choroby.

Dieta na żylaki – przykładowe menu
Pierwszy posiłek o 7 rano śniadanie składające się z sałatki warzywnej z płatkami owsianymi.
Drugi posiłek o 10 rano rodzynki (50-100g) z herbatą ziołową (dziurawiec zwyczajny).
Trzeci posiłek o 13 po południu pierwsze danie zupa w bulionie drobiowym z zielonym groszkiem, na drugie danie gotowany filet z dorsza z warzywami.
Czwarty posiłek o 16 po południu sałatka z alg plus sok jabłkowo-marchewkowy z miąższem.
Piąty posiłek o 18 wieczorem niskotłuszczowy jogurt z sałatką owocową, popijany sokiem z aronii wzmacniającej żyły.
Ziola na zylaki

Wypróbuj
SKUTECZNĄ MIESZANKĘ ZIÓŁ NA ŻYLAKI VenoHerbs

Dieta przy żylakach – cele stosowania

Dieta przy żylakach określa konkretne cele, które lekarz wraz z pacjentem wyznaczają, przepisując ją do codziennego stosowania. Obejmuje ona m.in.:

odpowiednia dieta przy zylakach

  • Zmniejszenie lepkości krwi, aby poprawić jej właściwości troficzne i obniżyć ciśnienie krwi;
  • Wzmocnić naczynia krwionośne, aby zapobiec pogorszeniu się żylaków i stworzyć warunki do skutecznego leczenia;
  • Usunąć obrzęki, ale jednocześnie zapewnić organizmowi niezbędne nawodnienie;
  • Pozbyć się nadwagi, w której obecności prawie nie ma sensu walczyć z żylakami.

Co jeść na żylaki – jakie produkty przydadzą się w leczeniu żylaków?

Co jeść na żylaki mimo ograniczeń narzuconych przez dietę? Całe szczęście, liczba dostępnych produktów jest bardzo duża.

  • Woda – należy jej pić około 2 do 2,5 litra dziennie. Zalecane jest także spożywanie herbat i ziół na żylaki lub oczyszczających organizm;
  • Suszone owoce – zdolne do rozrzedzania krwi;
  • Przyprawy – curry, tymianek, kurkuma, imbir. Oprócz smaku zawierają unikalne roślinne substancje aktywne, poprawiające właściwości krwi;
  • Rośliny strączkowe i orzechy – bogate w tokoferol (witaminę E) oraz łatwo przyswajalne białka roślinne;
  • Algi;
  • Jagody i owoce – źródła witaminy C;
  • Owoce morza – jedne z niewielu nienasyconych źródeł tłuszczów omega-3, które mogą pomóc w rozpuszczeniu cholesterolu i utrzymaniu zdrowego układu odpornościowego;
  • Kiełkująca pszenica.

Niewydolność żylna – dieta – czego nie spożywać?

Niewydolność żylna i dieta idą ze sobą w parze co do ograniczenia pokarmów negatywnie wpływających na skład krwi, co niezmiennie wpływa także na naczynia krwionośne. Dieta na żylaki rządzi się swoimi prawami, a osoby ze skłonnością do żylaków mogą ucierpieć, stosując produkty, takie jak:

  • Alkohol;
  • Żywność bogata w tłuszcze;
  • Cukier i inne lekkie węglowodany;
  • Czarna herbata i kawa;
  • Żywność konserwowana;
  • Buliony mięsne;
  • Produkty wędzone.

Dieta na żylaki – Jak przygotować plan żywieniowy?

Dieta na żylaki zapewnia zasady żywieniowe, obejmujące nie tylko zalecenia i zakazy dotyczące niektórych produktów spożywczych, ale także sposoby ich używania. Lista podstawowych zasad żywieniowych dotyczących żylaków jest niewielka, ale każdego z nich należy ściśle przestrzegać, jak choćby regularnego picia ziół na oczyszczenie organizmu, które poprzez zawarte w nich substancje aktywne poprawiają stan naczyń krwionośnych, przyczyniając się do leczenia żylaków.

„Napary z dziurawca zwyczajnego, liści nagietka, czy lukrecji i babki lancetowatej znane są od setek lat przez swoje medyczne właściwości, działające korzystnie nie tylko na funkcjonowanie całego układu krwionośnego, ale także i na zwalczanie dokuczliwych żylaków u ich zarodka, tym bardziej po 45 roku życia”mówi Alicja Orłowska z Kredensu Ziołowego

Wielu pacjentom trudno jest przestrzegać wszystkich zasad żywieniowych, ponieważ nie wiedzą co jeść na żylaki. Nie ma zbyt wielu produktów zabronionych na żylaki, więc ten plan jest dość prosty do sporządzenia. Każdego dnia można zmieniać używane produkty o podobnym składzie, aby urozmaicić menu.

Dieta na żylaki – pomocna w walce z chorobą

jadlospis na zylakiDieta na żylaki bogata w pierwiastki, takie jak wapń, magnez, potas, a także szereg witamin (np. C, E, P, B) to pomocne narzędzie w pozbyciu się żylaków. Stosowanie diety wraz ze wspomaganiem jej naparami z ziół zostało potwierdzone klinicznie, dzięki czemu jest stale polecana przez wielu dietetyków jako najbardziej racjonalny sposób nasycenia organizmu witaminami i minerałami, przy jednoczesnym zapewnieniu organizmowi skutecznej ochrony przed żylakami, odbudowując układ krwionośny całego organizmu.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

1. Czy śniadanie jest obowiązkowym elementem diety?

Tak. Każdego ranka organizm potrzebuje około połowy wszystkich węglowodanów i białek w ciągu dnia. Należy więc przygotować normalny posiłek.

2. Czy standardowe 3 posiłki dziennie starczą?

Dieta na żylaki określana jest jako ułamkowa i częsta. Podziel zwykłe trzy posiłki (śniadanie, obiad, kolacja) na co najmniej 5 posiłków, aby równomiernie obciążać układ pokarmowy i krwionośny.

3. Czy mogę jeść od 30 minut do 2 godzin przed snem?

Nie jedz przed snem. Brak jedzenia po godzinie 18, a tym bardziej przed snem zwiększa apetyt na poranne śniadanie.


Bibliografia:

  1. Marona H., Kornobis A., Patofizjologia rozwoju żylaków oraz wybrane metody ich leczenia – aktualny stan wiedzy, Postępy Farmakoterapii 2/2009.
  2. Milczarek-Szalkowska H., Zioła z miodem przeciwko żylakom, Pszczelarz Polski, 2000.
  3. Moszczynski P., Żylaki Kończyn Dolnych, Zdrowa Żywność – Zdrowy Styl Życia 1/1994, s. 26.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

© Kredens Ziołowy
Wszelkie prawa zastrzeżone!